.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احتمال تشکیل سه فراکسیون رهروان ولایت،پایداری،ایثارگران و رهپویان

محمدجواد کولیوند، علی لاریجانی را به دلیل سوابق اجرایی بسیار، گزینه مناسب​تری برای ریاست مجلس نهم دانست.
نماینده منتخب کرج در گفت​وگو با خبرآنلاین، «دفاع از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی» که در سال جاری از سوی مقام معظم رهبری عنوان شده است را مهمترین اولویت کاری مجلس نهم دانست که راهکار نجات کشور از معضل بیکاری و زمینه اعتماد به سرمایه گذاری در ایران را فراهم می کند.
«توجه به هزینه​های داخلی»، «توجه به بخش صنعت و کشاورزی» و «هدفمند سازی واقعی یارانه​​ها نه تزریق پول نقد» و «توجه به ایجاد بهداشت و درمان و آموزش و پرورش و دیگر خدمات رایگان در ازای هدفمندسازی یارانه​ها» ازدیگر اولویت​های کاری مجلس نهم از نگاه وی است.
کولیوند در ادامه معرفی اولویت​های مجلس نهم به «جدی گرفتن مسائل سیاست خارجی بویژه مذاکرات ایران با 1+5 و آژانس هسته​ای» اشاره کرد که لازم است مجلس شورای اسلامی در راستای منافع ملی نظام به اتخاذ مواضعی قاطع بپردازد.
وی در پاسخ به سوالی که ارزیابی وی را از عملکرد مجلس هشتم و هیات رئیسه آن جویا می​شد، نیز گفت: با توجه به فشارهای جهانی که در طول دوره فعالیت مجلس هشتم بر نظام وارد می​شد و با توجه اختلاف​نظرهایی که بین مجلس و دولت وجود داشت؛ در مجموع می​توان نمره خوبی را به عملکرد مجلس نهم داد. عملکرد هیات رئیسه این مجلس هم خوب بود.
منتخب مردم کرج برای حضور در پارلمان نهم، در ادامه خاطرنشان کرد: رئیس مجلس نهم باید از حواشی سیاسی​ای که مجلس را از متن دور می​کند جدا شود و سیاسی کاری نکند و مجلس را به سوی اهداف واقعی خود در تولید سوق بدهد تا منویات مقام معظم رهبری محقق شود.
کولیوند با بیان اینکه در حال حاضر آقایان لاریجانی و حدادعادل، مطرح​ترین گزینه​ها برای ریاست مجلس نهم هستند، ادامه داد: اما آقای لاریجانی شرایط بهتری را برای ریاست مجلس نهم دارد. چرا که آقای حدادعادل بیشتر یک شخصیت علمی و فرهنگی است ولی آقای لاریجانی با سوابق اجرایی بسیار از وزارت ارشاد تا صداوسیما و شورای عالی امنیت ملی، یک چهره اجرایی و بین المللی به شمار می رود که برای ریاست مجلس نهم مناسب تر است.
وی در تشریح وضعیت فراکسیون​های مجلس نهم نیز با اشاره به اینکه در آیین​نامه داخلی مجلس منعی برای تعدد تشکیل فراکسیون​ها وجود ندارد، اظهار داشت: احتمال تشکیل سه فراکسیون «رهروان ولایت»، «پایداری»، «ایثارگران و رهپویان» وجود دارد که البته ممکن است بعدها در یک مجموعه قرار بگیرند و یا میان پایداری با رهپویان و ایثارگران نزدیکی ایجاد شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.145 seconds.